ux-trend

ترندهای طراحی UI / UX برای سال ۲۰۲۰

توسط

همه افراد در دنیای رابط کاربری و تجربه در انتظار بیست ترند طراحی در سال ۲۰۲۰

۱- ارزش معنی ­دار

با پیشرفت فناوری و ارائه این ابزارهای قدرتمند به طراحان و توسعه دهندگان، فرهنگ فناوری گفتگو را به جای احساس و هیجان، به سمت مفهوم و روایت سوق می­دهد.

لغزش دوزخ با وحشی. تصویری از جهنم زنده امروز، به شما جرات می­دهد نگاهی به آینه بیندازید.

نظریه گشتالت بر این دلالت دارد که کل بزرگتر از مجموع اجزای آن است. هنگامی که ما یک مشکل تجاری را با طراحی حل می­کنیم، به چیزی بزرگتر از رفاه یک شرکت کمک می­کنیم.

تحت تأثیر قرار دادن افراد با محصولات یک مسئولیت خارج از قضاوت است. تأثیر اجتماعی در حال افزایش است و آنچه شرکت هنگام انجام کار خود نشان می­دهد به اندازه کیفیت محصول یا خدمات اهمیت دارد.

اینکه چرا کاری انجام می­دهید، مهم­تر از کاری است که انجام می­دهید.

۲- انیمیشن شگفت‌آور

یک تصور غلط وجود دارد که انیمیشن پیچیده به حدی وابسته به سخت‌افزار است که هیچ مفهومی برای تولید انبوه آن، توسط پردازنده‌های کند وجود ندارد.

به نظر می­رسد، محصولاتی وجود دارند که قادر به استفاده، فراتر از استانداردهای صنعت هستند که برای سخت افزار کم سرعت، بدون تکیه بر تولید کنندگان سخت افزار نوشته شده اند. GreenSock چنین شرکتی است. آنها افزونه­ها و ابزارهای اختصاصی برای انیمیشن­ های تعاملی ایجاد می­کنند. آن­ها به نوعی روند اجرای پروژه­های تعاملی را بهینه می­کنند تا تقریباً روی هر دستگاه “کارآمد و روان” عمل کنند.

حرکت، داستان را بهتر از کلمات بیان می­کند. با داشتن فناوری­های بهتر مانند TweenMax و WebGL، به دنبال قرار دادن مواد در انیمیشن متحول خواهد شد. برای بسیاری از شرکت­های طراحی، این یک زمینه غیرقابل فهم است، اما جالب است که در نهایت انیمیشن با کیفیت در احجام بدست آوریم. این امر منجر به اشباع نامناسب و پاکسازی اجتناب ناپذیر خواهد شد.

زمان ایجاد حرکت. به معنای واقعی کلمه

۳- عدم تقارن و تقسیم صفحه

طرح بلوک کلاسیک است. آن زمانی که مفاهیم مرزهای تعیین‌ شده را مشخص می‌کنند، یک جریان قابل هضم آسان از اطلاعات را منعکس می‌کند. این مفهوم تکمیل کردن را ایجاد می­کند و فقط به درک بهتر ساختار کمک می­کند. بلوک به معنای تقارن است. با این حال، یک گرایش نامتقارن پایدار وجود دارد، اما هرگز آن را به جریان اصلی تبدیل نمی‌کند. به خصوص با صفحه­ های رومیزی عریض امروزی.

طرح نامتقارن Baas Amsterdam.

ما احساس می­کنیم سال آینده زمانی است که عدم تقارن بازگشت دیگری را به همراه دارد. اول، همه عادت دارند که با ابزارهای مختلفی روبرو شوند که همه برای اندازه صفحه نمایش می­جنگند. با تنظیمات صفحه نمایش تقسیم شده احساس راحتی می­کنیم و این اصل راه خود را به سوی چیدمان‌های تک پلتفرم ایجاد می­کند.

خلاصه سال ۲۰۱۹ توسط Abb-d Choudhury و Sara Scobie.

آنچه در ابتدا یک روش سودمند برای ارائه دو بلوک اطلاعات جداگانه در یک صفحه بود، اکنون فقط به این دلیل به روش بصری جذابی برای ارائه هر نوع اطلاعات تبدیل می­شود. ملکه عدم تقارن در سال ۲۰۱۹ ژنیا رینژوک می­باشد. از دیدن پیشرفتش هیجان­زده شده بودم.

او را دنبال کنید.

۴- گرادیان­های مهارشده

فناوری ترند طراحی کلی، خود را به سوی اتوماسیون، نمایندگی هوش مصنوعی، و چیزهای کم‌تر و هر چیزی از آن نوع، آماده می‌کند. دیگر نباید درباره آن ها بنویسیم. با این حال، عناصر بصری نسبت به این نوع طراحی راه خود را به آنچه که هنوز یک شغل بسیار انسانی است، تبدیل می‌کند.

یکی از این موارد ظرافت در رنگ­ها، همچنین ساده سازی و کاهش آن است. این ایده که چیزی هوشمندانه و خودکار است، رنگ­های روشن و رویایی را به ارمغان می­آورد.

نقل قول روزانه خود را دریافت کنید – جان بخشی توسط Sebastian Jungbluth.

سال ۲۰۱۸ سال گرادیان­ های آبی و بنفش بود. سال ۲۰۱۹ مشابه اما نرم­تر است. انتظار دارم رقیق ­سازی بیشتر از آن در سال ۲۰۲۰ مشاهده شود.

Doctor fire with water

۵-رنگ­های هماهنگ

رنگ های سال ۲۰۲۰ “خوش بینی با بی پروایی، راهی بی انتها برای روشن شدن” را در هم می­آمیزد.

به طور کلی، رنگ‌هایی که انتظار می‌رود در همه صنایع طراحی گرایش داشته باشند طبیعی‌تر از دو سال قبل است.

به این معنی نیست که همه رنگ‌ها باید یک پالت باشند. یک عنصر رنگ روشن، اثر را حتی بهتر القا می‌کند.

صدا را پایین بیاور.

۶-نوشتار انسان

پیشرفت ترند نوشتن UX از دو سال گذشته، استانداردها را برای نویسندگان در طراحی بالا برده است. اصطلاح “نوشتن UX” به خودی خود محو خواهد شد، زیرا هر کالایی که برای مردم نوشته شود، نوشتن UX است.

متن طراحی را همراهی نمی‌کند، این بخشی از آن است. درباره موضوعات مربوط به متن، نویسنده حائز اهمیت است. متن به اندازه آنچه بعد از آن اتفاق می‌افتد مهم است – تصویر، ذهن خواننده و عمل آن‌ها است. نوشتن انسان به خواننده این امکان را می­دهد که درباره محصول قضاوت، انتخاب و ارتباط داشته باشد.

 

پیام اصلی و ویرایش کاربر گرا. با الهام از ماکسیم ایلیاهوف

هیچ کلمه جادویی وجود ندارد.

۷- تجارب ترکیبی

ویژوال­ها از کلمات قوی تر هستند. ترکیب با فیلم­های کنترلی با بارگذاری سریع در طرح ­بندی­ ها، راه خوبی برای افزایش تجربه است. محتوا مهم است و نحوه تحویل آن نقش بزرگی را در تاثیر آن ایفا می‌کند.

شرکت قهوه Allpress Culture.

ترکیب کردن محتوا به معنی ایجاد یک تجربه سالم در شرایط شما است. بعد از آن، ما در مورد هماهنگی تجربه براساس رفتار کاربر صحبت خواهیم کرد، اما ترند نهایی یک وب سایت می­باشد که شامل صفحات نمایش، تصاویر و ویدیو نیست. این ترکیب همه است.

انیمیشن OBSOLETE”” اثر جونی.

  تجربه ­ها را بسازید، نه کیت ­های ساختمانی.

۸- زیبایی بازگشته است

حرف زیادی برای گفتن در اینجا وجود ندارد. این را دریافت کنید.

ساگمیستر و والش: زیبایی.

“اطمینان حاصل کنید که احساس می­کند توسط انسان، برای انسان ساخته شده است.” – استفان ساگمایستر

۹# توسعه دهنده

کریپتونیت یک طراح در حال توسعه است. گاهی اوقات ما چیزهایی را طراحی می‌کنیم که امکان پیاده‌سازی در یک جدول زمانی یا بودجه خاص غیرممکن است. بعضی از طراحان یاد می­گیرند که کدگذاری کنند و “خطرناک” شوند زیرا آن­ها می­دانند که به اندازه کافی استدلال می­کنند، اما برای ساختن آن کافی نیستند.

این دوگانگی در سال ۲۰۲۰ به پایان می‌رسد و به دلیل ابزارهایی مانند Webflow، آینده در اینجا قرار دارد. اساساً، این یک ابزار دیداری است که به شما اجازه می‌دهد هر چیزی که می‌خواهید را طراحی کنید تا زمانی که می‌تواند در HTML و CSS انجام شود. هر حرکت پیکسل یک تغییر کد است، که باعث می‌شود این روش یک روش عالی برای طراحان برای شروع کدگذاری باشد.

وب سایت تجارت الکترونیکی جریان در Webflow طراحی شده است. طراحی توسط رایان موریسون.

وقتی همه چیز خود را به سمت طراحی مبتنی بر تعامل سوق می‌دهد، توضیح اینکه چگونه تعامل باید کار کند و نگاه کند، سخت‌تر می‌شود. صحبت درباره اهمیت و نیاز به یک ابزار تصویری مانند آن دشوار است.

یک طراح “خطرناک” باشید. با کدنویسی مخلوط شوید.

۱۰# فضای خالی

وقتی عناصر برای جلب توجه می جنگند، هیچ یک از آنها به اندازه کافی بدست نمی آورند. وقتی یک نورافکن روی یک عنصر وجود دارد، تمام توجه را به خود جلب می‌کند. بسته به پیامی که UI در اختیار شما قرار می­دهد، مهم است که به آن فضا بدهیم تا به آن پیام برسیم.

فضاهای خالی میکرو و کلان، فضای متن و پاراگراف وجود دارد، می توانند فعال و غیرفعال باشند و همه آن­ها معیار باشند. جنبه عملی برای آن وجود دارد، زیرا ما تمایل داریم که اطلاعات متراکم را طولانی­تر و با درک کمتری پردازش کنیم.

سلام به صفحه اصلی استودیو خلاق دوشنبه با فضای سفید بسیار.

احاطه ایده با فضای خالی راهی برای برجسته کردن ایده است. اکنون مطمئن شویم که چه چیزی برجسته است

هیچ چیز، چیزی است.

۱۱- رندرهای سنگین

گرچه تصور کردن از طراحان دشوار است که رفتار پیش فرض آن شامل یک مجموعه بردار از آیکون ها و بلوک “مزایای ما” نیست، پوسته بالایی این صنعت آن را به سناریوهای ساده و مجموعه‌های ستاره‌ای باز می‌گرداند.

صفحه فرود / ارائه محصول خیره­کننده اپل AirPods Pro

برای ارائه محصول یا خدمات در سال ۲۰۲۰، تعداد بیشتری از شرکت ها از تصاویر بسیار دقیق محصولات و افرادی که از آن محصولات بهره می برند، استفاده خواهند کرد.

ارائه دهنده­ های با وضوح بالا، تجربه ای تقریباً لمسی را که یک قدم از خرید فاصله دارند، تقلید می­کنند. حتی اگر مشکلات زمان براحتمالی وجود داشته باشد، با وجود فناوری­های مناسب و UX متغیردر جای خود، همه چیز می­تواند زشت بنظر برسد.

خیلی واقعی است که می­توانم آن را بو کنم.

UX -12 متغیر

درست مانند انواع مختلف خلق و خوی، انواع مختلفی از رفتار آنلاین وجود دارد. برای مدت طولانی، ما تنها برای رسیدن به یک کاربر معمولی در یک بافت متوسط با سطح تعامل متوسط استفاده کردیم.

ما قادر به تغییر تجربه برای تعداد نامتناهی از افراد بر اساس رفتار آنها در بینایی هستیم. تجزیه و تحلیل مدرن به ما این امکان را می­دهد تا تعیین کنیم که با چه کسی سر و کار دارید: یک سرگردان فقط درحال مرور، یک رهبر نامطمئن یا یک قهرمان مصمم. بسته به میزان زمانی که آنها روی یک صفحه یا سرعت پیمایش می­گذرانند، وب سایت متفاوت رفتار می­کند.

وب­سایت اپل بر اساس نحوه پیمایش، آیفون ۱۱ پرو را نشان می­دهد.

این موضع تهاجمی بر کاوش کاربر خواهد بود و ممکن است گزینه­ای برای طراحی خدمات نباشد، اما طراحان برند، تجارب متناسب خود را دارند. این به معنی درک صحنه، خلق و خو و انعکاس اقدامات یک کاربر است.

برای درک متن، طراحی­ های خود را آموزش دهید.

۱۳- مرور موبایل

جنبش PWA فاصله بین برنامه ها و شبکه تلفن همراه را هدایت می کند. همین کارکرد می‌تواند به دو روش دسترسی داشته باشد که طراحان را ملزم به ایجاد الگوهای منظم ux می‌کند.

یکی از راه‌هایی که برنامه‌های کاربردی و وب سایت‌های موبایل متفاوت هستند این است که مورد دوم به میانجی گری نیاز دارد – یک مرورگر. سال ۲۰۱۹ سالی است که نخستین مرورگر واقعی همراه اول ، کیک ویروسی شد.

کمدین استر پوویتسکی، مرورگر تلفن همراه کیک را انتخاب کرد.

از لحاظ فنی این برنامه از AppStore است که برای آزادسازی کاربران از برنامه ها تنظیم شده است. اما آنچه انجام می شود این است که تجربه ای شبیه به برنامه را هنگام استفاده از موتورهای جستجو و مرور وب سایت ها ارائه می دهد. PWAها در اینجا برای ماندن هستند و با پشتیبانی از مرورگرهای سازگار با موبایل، می توان انتظار داشت که تعداد بیشتری از آنها واقعاً به بازار بیایند.

ضربه را در آغوش بگیرید.

۱۴- همپوشانی تایپوگرافی

این مدل ترند تایپوگرافی برجسته است. عناوین مبتنی بر پوستردارای تداخل، جایگزینی برای صدا است. شما می‌توانید یک پیام را به شیوه‌ای خاص با این روش و به صورت گرافیکی ارسال کنید.

استودیوی Spatzek، سر و صدا ندارد.

Typographic-overlap

به دلیل مقدار اطلاعات متنی که روزانه مصرف می کنیم، تمایل داریم واژگان را واضح بیان کنیم. برجسته کردن آنها در این حالت، چالش واقعی است.

استودیوی لارگو با استفاده از متن باهم هم­پوشانی می­کند تا ویدئویی از کار آنها در یک پروژه را نشان دهد.

یک کلمه را روی آن بگذارید.

۱۵- تصاویر دیگر

تا سال ۲۰۲۰ همه چیز را نشان خواهیم داد تا جایی که ما سبک­های جدیدی از تصویر را معرفی می­کنیم که چیزی نیست، جز نتیجه شمارش کم هنرهای زیبا که در رسانه­ های دیجیتال بازسازی شده اند.

این پنجره ای از فرصت­ها را برای هنرمندانی که از تصاویر موجود متنفر هستند، باز می­کند.

تصاویر absurd.design در حال استفاده.

با این ترند، همه چیز به نحوه بازاریابی آن بستگی دارد. طراحی پوچ نمونه خوبی برای استفاده از یک رویکرد صرفاً هنری برای تولید محتوا و قرار دادن آن روی ریل­های تجاری است.

منوی مصور کاتالوگ تعاملی Qode.

مهمانی در جلو، تجارت در عقب

۱۶- پیمایش سفارشی

محصولاتی که تجربه سفارشی را ارائه می­دهند، ترند نهایی سال آینده است. روش­های تبدیل و پیش­نیازهای خاص برای اهداف خاص وجود دارد، اما اگر به حمایت از یک برند با تصاویر قدرتمند فکر می کنیم، می­توانیم از تمام دارایی­های وب سایت استفاده کنیم، راهیابی یکی از آنهاست.

وب سایت Corphes، راهیابی معکوس دارد و از شما می‌خواهد که به جای پایین رفتن از قله بالا بروید.

اگر به طور منطقی به داستان تبدیل شود، راهیابی می‌تواند به این اثر کمک کند. دو نوع از عناصر جهت‌یابی وجود دارد: مرئی و پنهان. طراحی راهیابی مبتنی بر چگونگی جریان اطلاعات مهم است.

منوی جهت‌یابی ۲ndstreet موقعیت عنوان صفحه را تکرار می‌کند.

به دنبال اثر بروید، نه باقیمانده آن.

۱۷- تصاویری تمام صفحه

پرده­برداری از تراز اصلی محتوا ناشی از رسانه­های اجتماعی، چالشی در سطوح مختلف است. اول، مرکز نمایش جایی است که چشم‌های ما به طور طبیعی جذب می‌شوند، دوم اینکه با قرار دادن مقدار قابل‌توجه در وسط صفحه یک شرط امن‌تر داریم، با این حال، استفاده از کل دارایی صفحه فوایدی دارد.

صفحه اصلی وب­سایت برند استودیو یک دیدگاه در دنیای دیوانه است.

برای ایجاد فرصتی برای ایجاد یک تجربه همه­جانبه، معقول است که نشان دهیم که دارایی صفحه نمایش فقط بخشی از محتوای قابل مشاهده است. این امر کاربران را به کاوش بیشتر و کاهش بالقوه نرخ گزاف گویی تشویق می‌کند.

Shimane Misato از ژاپن یک داستان تعاملی کامل در مورد چیزی است.

عمق تجربه تمام صفحه به اثر شما بستگی دارد و فقط می­تواند محدود شود. برای مسائل پیچیده و مشکلات مهم اجتماعی که در آنجا مهم است که فرد را در زمینه مناسب قرار دهید، منطقی است.

وب­سایت Fishing Feed شما را به عمق مشکلات صنعت ماهی­گیری می­برد.

دیوارها را احداث نکنید، آنها را خراب کنید.

۱۸- تجسم داده­ها

از آنجا که فناوری­هایی که تجربیات تعاملی خیره­کننده را ممکن می­سازند، قابل دسترس­تر می­شوند، بازاریابان می­توانند تمام استراتژی­های خود را در مورد داده­های بصری ایجاد کنند. نشان دادن بهتر از گفتن است، اما اگر بتوانید بگویید و نشان دهید، این پایان داستان است.

اگر داده­های معناداری برای نمایش وجود داشته باشد، WebGL و ۳D ترکیبی قدرتمند هستند. هر چیزی که داده‌ها را جمع‌آوری کند یک منبع است. تنها کاری که باید بکنیم این است که آن را فیلتر کنیم، مهم‌ترین آن‌ها را پیدا کنیم و آن‌ها را ببریم.

car

این تجسم Autoneum از مدیریت صوتی خودرو است. این یک علم است و این قطعاً باعث می‌شود که شبیه یک علم به نظر برسد.

 تصویرسازی داده تنها نمودارها و گراف‌های طراحی شده در یک قطعه قابل هضم نیست. بسته به آنچه که کاربر می‌تواند آن را درک کند، ما برای انتخاب منابع اطلاعاتی و ارائه آن‌ها به روش گرافیکی آزاد هستیم.

آنچه مهم است و نه آنچه که موجود است را تجسم کنید.

۱۹- UX بدون وقفه

به محصولی نیاز دارید؟ اینجا را کلیک کنید و از این صفحه بازدید کنید. باید تصاویر بیشتری ببینید؟ اینجا را کلیک کنید. می خواهید بررسی کنید؟ اینجا کلیک کنید و قسمت پایین را بررسی کنید. می خواهی بخری؟ روی نماد سبد خرید کلیک کنید، سپس به صفحه بررسی بروید، کارت اعتباری خود را بیاورید، اوه، اما قبل از آن ثبت نام کنید، ۲۷ جعبه متن را پر کنید، با شرایط و قوانین موافقت کنید، فاکتور ایمیل را دریافت کنید، سفارش خود را دنبال کنید، اینجا آن را توسعه دهید.

هر مرحله از این فرآیند، شما را بر آن می‌دارد که به قصد خرید خود شک و تردید کنید. هر جعبه‌ای که باید پر کنید از زمان شما برای انجام کار دیگری می­گیرد. انگیزه باید به اندازه یک بادبادک بالا باشد تا روند خرید عمومی را بپذیرد. و این می‌تواند وجود داشته باشد، زیرا مردم می دانند که چگونه این روزها چیزهایی را به بازار عرضه کنند.

و اگر همه وب سایت از شما برای ارسال یک خرید نیاز داشته باشد، تصمیم شما چیست. یک دکمه برای کنترل همه آن. تلفن همراه با ادغام پرداخت‌ها به حرکات ساده و کارت شناسایی روبرو می‌شود. وب هنوز شاهد افزایش این ترند نیست.

پیکربندی دوچرخه توسط Den Klenkov  نمونه­ای خیره­کننده از تجربه خرید است که در اکتشاف و آزمایش محصول مورد استفاده قرار می­گیرد.

تکنولوژی تحت یک تعهد نسبت به انسانیت برای غفلت در مورد حریم خصوصی است. تنها راه اصلاح آن، دور کردن از داده‌های شخصی نیست، بلکه استفاده از آن برای یک هدف بهتر است. کاربر مجبور نیست حدس بزند که آیا می­تواند اطلاعات شخصی خود را به شما واگذار کند یا نه. اگر از شما دادهایی طلب شود، باید در بتن جاسازی شود تا در امان بماند. وظیفه ما این است که قصد یک کاربر را داشته باشیم و آن را به لذت تبدیل کنیم. هر کاری که ما برای انجام آن استفاده می‌کنیم، بسیار خوب است، اگر در محدوده اخلاقیات باقی بماند و با الزامات مدرن امنیتی همسو باشد.

اینترنت روی کوکی­ها اجرا می­شود. بدون آن­ها، آن را تبدیل به عن می­کند. موقعیت­یابی جغرافیایی بعدی خواهد بود. UX بدون وقفه از جایی شروع می­شود که اطلاعات حساس به عنوان یک محصول تجاری مورد استفاده قرار می­گیرند، نه یک کالا.

این فقط برای خرید نیست. هر گونه هدف کاربر باید با این روش برخورد شود. اگر برای جلب توجه برنده شوید، اجازه نمی‌دهید که مبارزه را برای رضایت از دست بدهید.

کسی را که می­خواهد پول خود را به شما بدهد، ناامید نکنید.

۲۰- مقداری از مقام­

قطار فنی اعتیاد به مواد مخدر همه را روی انگشتان خود نگه می­دارد. در جستجوی فوریت­های فوری، ما فراموش می­کنیم که چه چیزی ما را به صنعت رسانده و سال­ها مطالعه، برآمدگی، کبودی و نوعی تخصص به دست آورده است.

با پرش کورکورانه بر روی قطار اعتیاد به مواد مخدر، ما از این نکته چشم پوشی می کنیم که تعداد انگشت شماری، شباهت­های Dribbble (نوعی شبکه اجتماعی)، ویژگی­ها و ضربات متقابل Dribbble را دوست دارند. ترندهای طراحی بسیار جالب است اما ایده‌های خودشان بهتر است.

امتحان سریع. حساب خلاق خود را یک سال مرور کنید. چند مورد از نوع جام فنجان پیدا کرده اید؟ ضمانت مشابه با Cybertruck به مدت یک سال از همین الان خواهد بود. اگر این کار شما را منقبض می‌کند، به احتمال زیاد این کار برای اعتیاد انجام شده‌است. هیچ مشکلی با پول درآوردن نیست، اما طراحان به خاطر متفاوت بودن به خاطر دارند. هیچ دستورالعملی برای موفقیت وجود ندارد، اما سودی در جستجوی آن وجود دارد.

من با نقل قول Marty Neumeier از ۴۶ قانون نبوغ به پایان می­رسانم: راهنمای نوآور برای خلاقیت:

“خلاقیت، نظم و انضباطی است که شما هنگام مسافرت به قسمت­های ناشناخته،که پاسخ های آن را نمی دانید، از آن استفاده می کنید. در این نوع سفر، اشتباهات در واقع قدم­هایی است. هر اشتباهی شما را به راه حل نزدیک می­کند. “

ممکن است بپسندید

دیدگاه خود را بنویسید ...

آدرس ایمیل شما منتشر نمیشود.